Tuesday 6 March 2012

PAS TERDESAK.. PAU AHLI 10% DARI BR1M UNTUK PRU13





Tahniah atas pendedahan sahabat MC iaitu taipingcentral atas pendedahan pekeliling pau 10% dari BR1M di kalangan ahli PAS. http://taipingcentral.blogspot.com/2012/03/bukti-photo-pas-taiping-kerah-ahli.html


As salam. Terkejut TC bila mana satu makhluk orang kuat PAS merungut-rungut di depan TC di lokasi tempat juadah selalu santap bersarapan. Mana taknya, boleh dikatakan satu kedai tu boleh dengar suara pakcik ni.

TC pun pe lagi, pasang la telinga. Rupanya dia dok merungut duit BR1M yang dia baru dapat akan di aqhiqah kan kepada kawasan depa. 15% atau RM50 kena pulang balik pada kawasan atau dewan masing. Katanya untuk persediaan dan keperluan PIlihanraya Umum 13. Muncung pakcik tu punya panjang, ye lah baru nak berisi poket udah kena pau.

TC kena cari bukti, sekurang-kurangnya ada surat atau apa jua bentuk arahan yang di keluarkan oleh dewan diorg ni. Kebetulan malam tu sempat mengikuti satu ceramah di Bukit Gantang, sahabat TC menyerahkan satu pekeliling tersebut. Tuuuuu dia, sahih depa pow duit rakyat ni..

Yang menjadi peliknya, kenapa wang yang juak2 pasngok ni anggap sebagai rasuah pilihanraya, yang mereka anggap sebagai duit haram, yang mereka anggap sebagai salahguna wang rakyat, juak2 pasngok ni puluh betul2.

Yang bertambah peliknya, boleh pulak di pow nya ahli2 untuk kesenangan pemimpin juak2 mereka.

INGAT ORANG ORANG KAMUNTING, duit BR1M adalah hak anda, ini adalah sumbangan Kerajaan Barisan Nasional kepada anda. Bukan untuk pemimpin anda yang telah sedia memang berada.

TC: Dah la tak berterima kasih, merungut pulak kena pow.. PELIK PELIK...

No comments:

Post a Comment